Patient-kundmätningar

Capio Lundby Närsjukhus vill bli bäst i landet på nöjda patienter - till det behöver vi din hjälp! Varje år genomför vi två patientenkäter för att få dina synpunkter på hur vi kan bli ännu bättre.

Dina konkreta synpunkter är viktiga för oss och är ett verktyg som vi använder i vårt ständiga förbättringsarbete. Av den anledningen genomför vi två patientenkäter om året. Vartannat år genomförs en stor Nationell patientenkät, senast våren 2016. Omväxlande med denna genomför vi således en enklare form av patienenkät som innehåller följande 4 frågor: 

  1. Är dina förväntningar på besöket uppfyllda? 
  2. Kände du att du blev bemött med respekt och på ett hänsynsfyllt sätt? 
  3. Skulle du rekommendera någon annan att söka vård hos oss? 
  4. a) Vad tycker du var bra?    4b) Vad kan bli bättre?

Resultatet från förra förenklade patientenkäten (v 40/41 2016) gav en hel del konkreta förbättringsförslag som vi jobbar med på olika sätt t ex vad gäller våra väntrumsmiljöer, hur vi informerar vid väntetider, förseningar etc.

Vi fick mer ros än ris och väldigt mycket goda vitsord och beröm kring bemötande och trivsel! 

Du kan även när som helst fylla i och skicka in dina synpunkter via ett formulär här på hemsidan.

Tack för du delar med dig av dina upplevelser och synpunkter!  

Bodil Andersson
Kvalitets- och processansvarig

Vi frågar våra patienter - här är några svar!

Vad tycker du var bra?

"Det känns så gott med människor som kan sitt jobb."

"Att bli lyssnad till och ett vänligt bemötande. Fått nödvändig behandling och svar på alla mina frågor."

"Väldigt lugn miljö, inga förseningar. Kände mig trygg."

"Professionellt och väldigt fint bemötande! Personalen visade full respekt inför min rädsla för operation och smärta."

"Alla tar sig tid, är väl förberedda och förekommande."

"Att jag kom in på utsatt tid, proffsigt och empatiskt bemötande"

"Jag blir alltid behandlad som VIP = Very Important Patient!"

 

Vad kan bli bättre?

"Bra om man kan få med sig några enkla skriftliga rader om vad som gjorts och sagts."

"Smörgåsarna på Dialysen."

"Lite trångt i vårdsalen."

"Tidningar, mobilladdare, kaffe, vatten…till väntrummen."

"Inte mycket - är faktiskt 100 % nöjd!"