P-platsen framför Lundby Närsjukhus avstängd fr o m 27 mars

2017-03-23, 11:36

Göteborgs kommun stänger av parkeringsplatsen framför Lundby Närsjukhus från och med 27 mars 2017. Ett byggarbete beräknas pågå en längre tid. Följ kommunens anvisningar och skyltning till närbelägna p-platser. Läs mer

Inför ditt besök

Här har vi samlat information som kan vara bra att tänka på inför ditt besök hos oss. 

Att tänka på inför ditt besök

Läs din kallelse noggrant, så att du inte missar din tid eller någon viktig förberedelse. 

"Tio goda råd inför ditt besök", ökad delaktighet i vården

Grunden till en trygg och säker vård är en väl fungerande dialog mellan dig och vårdpersonalen. Läs mer i Socialstyrelsens Min guide till säker vård där du bland annat får tio goda råd för din delaktighet och medverkan till säker vård. 

Besöksdagen

Anmäl alltid din ankomst och betala i receptionen när du kommer till oss. Kom minst 10 minuter innan besökstiden då kö kan förekomma i receptionen. Ska du opereras med planerad övernattning - gå direkt till vårdavdelningen.

ID-kontroll

Ta alltid med giltig ID-handling (till exempel ID-kort, körkort, pass, LMA-kort) vid ditt besök. Myndig medföljare till barn under 18 år ska kunna legitimera dig.

Betalning

Vi föredrar betalkort som betalning, möjlighet till inbetalningskort och kontant betalning finns. Frikort gäller. Visa ditt högkostnadskort eller be att få ett kort att stämpla.

För allas trevnad - starka dofter och mobiltelefon

Undvik att använda starka dofter då många är allergiska för detta. 
Stäng av mobiltelefonen under ditt besök.

Avbokning

Avbokning av tidsbokat besök måste ske minst 24 timmar innan besöket och kan lämnas på enhetens direktnummer. Uteblivet besök eller sent återbud får du betala enligt Västra Götalandsregionen regler för patientavgifter. Det gäller även för dig med frikort och barn under 18 år.

Tolk

När du ringer och bokar din tid hos oss så meddela om du behöver tolk och på vilket språk. Ibland kanske du vill ta med dig någon nära vän eller anhörig som tolk. För att undvika missförstånd och säkerställa att all information tolkas korrekt rekommenderar vi auktoriserad tolk. Vi anlitar Tolkförmedling Väst.

På 1177 Vårdguiden kan du läsa mer om regler och rättigheter vid behov av tolk.

Har du fler frågor? 

Vi har samlat fler frågor under rubriken Service A-Ö